Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Κυψέλες Καυσίμου : Τα τελευταία νέα

Πιο κοντά στην αποτελεσματική χρήση της αιθανόλης σε κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν σε χαμηλή θερμοκρασία.

Σύμφωνα με δημοσσίευμα του επιστημονικού περιοδικού Nature βρισκόμαστε πιο κοντά στην αποτελεσματική χρήση της αιθανόλης σε κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν σε χαμηλή θερμοκρασία. Ερευνητές του Brookhaven National Laboratory σε συνεργασία με συναδέλφους τους από τα πανεπιστήμια Delaware και Yeshiva δημοσίευσαν μια εργασία για την αποτελεσματική καταλυτική οξείδωση της αιθανόλης σε θερμοκρασία δωματίου. Ο καταλύτης είναι πλατίνα και ρόδιο πάνω σε οξείδιο του ψευδαργύρου που με τη σειρά του είναι εναποτιθεμένος σε άνθρακα. Σύμφωνα με τους ερευνητές η αιθανόλη είναι ιδανικό καύσιμο για κυψέλες καυσίμου γιατί δεν είναι τοξική, μεταφέρεται εύκολα και έχει μεγάλο ενεργειακό δυναμικό.

Κυψέλες Καυσίμου χωρίς Πλατίνα

Ένα από τα προβλήματα για τη χρήση του υδρογόνου σε αυτοκίνητα είναι ο ακριβός καταλύτης από πλατίνα που χρησιμοποιείται στις κυψέλες καυσίμου. Δεν χει νόημα να παράγει κανείς εκατομμύρια αυτοκίνητα υδρογόνου για να διαπιστώσει ότι δεν έχει αρκετή πλατίνα για όλα αυτά. Έτσι η έλλειψη φθηνού καταλύτη αποτελεί τροχοπέδη στην εφαρμογή της τεχνολογίας.
Ερευνητές του πανεπιστημίου του Οχάϊο κατάφεραν και έφτιαξαν έναν καταλύτη χωρίς πλατίνα. Χρησιμοποιώντας νανοσωλήνες άνθρακα (carbon nanotubes) τροποποιημένους με άζωτο κατάφεραν να πετύχουν τη κατασκευή ενός φθηνότερου καταλύτη. Η ιδιότητα των νανοσωλήνων ήταν σχετικά γνωστή αλλά οι πιο πολλοί πίστευαν ότι οφείλονταν σε υπολλέιματα σιδήρου από την παρασκευή τους. Όπως όμως αποδείχτηκε η παρουσία του αζώτου είναι πολύ πιο αποδοτική. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η ίδια τεχνική μπορεί να εφαρμοστεί και με ακόμη φθηνότερες μορφές άνθρακα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: