Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

Πράσινα Αυτοκίνητα

Με αφορμή ένα δημοσίευμα – αφιέρωμα στα “πράσινα” αυτοκίνητα στο σημερινό ΒΗΜΑ θα αναφέρω μερικά σύντομα σχόλια σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα αυτό.

Πρόσφατα οι επικεφαλείς των General Motors και Toyota Motor Corp. εξέφρασαν την άποψη πως η χρήση του υδρογόνου σε αυτοκίνητα ως αποκλειστικό μέσο για την κίνησή τους αργεί ακόμη. Η αιτία όπως αναφέρουν είναι το τεράστιο κόστος των κυψελών καυσίμου (fuel cells).

Ως πιο ρεαλιστική λύση προτείνουν τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μετά την ανάπτυξη νέων τύπων μπαταριών. Παράδειγμα είναι οι νέες μπαταρίες Ιόντων Λιθίου της Hitachi που αυξάνουν κατά 20 % την απόδοση και την απόσταση που μπορεί να αυξήσει ένα αυτοκίνητο.

Πρέπει να αναφερθεί όμως ότι οι νέες (Αύγουστος 2007) εξελίξεις στον τομέα των κυψελών καυσίμου μπορεί να μειώσουν κατά πολύ το κόστος. Νέα fuel cells που κατασκευάστηκαν από την Daihatsu χρησιμοποιούν ως πηγή υδρογόνου την υδραζίνη και δεν απαιτούν πανάκριβα μέταλλα ως ηλεκτρόδια – καταλύτες. Έτσι μειώνεται κατά πολύ το κόστος.

Με τις τιμές του πετρελαίου όμως να ανεβείνουν διαρκώς το μέλλον πλησιάζει. Καιρός είναι να δραστηριοποιηθούν πιό έντονα και στη Ελλάδα οι εταιρίες και οι ερευνητές για να μην μείνουμε πίσω και σε αυτή την τεχνολογική επανάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: